search

در نسخه ۳ فونت ایران شارپ چه چیزی جدید است؟

مهمترین ارتقاء در نسخه ۳ فونت ایران شارپ تبدیل فونت تک وزن به یک خانواده فونت است.

طی شش‌ماه گذشته طراح ۴ وزن دیگر را براساس وزن معمولی این فونت طراحی کرده است که در نسخه۳ فعلا وزن‌های نازک و بولد در دسترس است.

image

دو وزن دیگر (Bold و ExtraBold) همچنان درحال ساخت و رفع مشکلات هستند تا به زودی به مجموعه اضافه شوند.

imageimage

در این مجموعه فونت برای نخستین بار در یک فونت فارسی می توانید هماهنگی ۱۰۰٪ وزن‌ها را تجربه کنید. بدین صورت که با تغییر وزن فونت حروف و پاراگراف حتی یک پیکسل از جای خود حرکت نمی‌کند. (قابلیتی که در دیگر فونت‌های فارسی وجود ندارد)

image

 

در نسخه ۳ مجموعه فونت ایران شارپ تنوع خروجی‌ها و انواع فرمت‌ها هم (همانند ایران سنس و ایران یکان) وجود دارد و شما برای هر کاربردی یک فونت مخصوص خواهید داشت.

وب فونت: حاوی انواع فرمت‌های مورد نیاز برای طراحی وب eot – woff – woff2 – svg – ttf بعلاوه کدهای استاندارد css و صفحه تست کامل Html

موبایل فونت: فونت‌های این دسته با توجه به سایز و فشردگی محیط موبایل تنظیم شده اند.

فونت چاپ: اندازه این دسته فونت مشابه فونت‌های قدیمی مرسوم در صفحه آرایی تنظیم شده است تا طراحان مطبوعات بتوانند با همان تنظیمات حروفچینی کنند.

علایم و اعداد فارسی: در این بسته فونت‌ها هم به صورت استاندارد و هم با اعداد تمام فارسی موجود هستند و شما برای فارسی سازی اعداد هیچ مشکلی نخواهید داشت.

image

همچنین در نسخه۳ ایران شارپ کلیه مشکلاتی که طی یک سال گذشته گزارش شده بود نیز رفع شده و اکنون از کیفیت فنی خیلی بهتری برخوردار است.

بازگشت به صفحه فونت : فونت ایران شارپ