search

در نسخه ۲ فونت دانا چه مشکلاتی رفع شده است؟

نسخه اول فونت دانا در ابتدای خردادماه منتشر شد. طی این مدت مشکلات گزارش شده توسط کاربران به مرور رفع شد و ۲ وریبل جدید نیز به این فونت اضافه شده است. در ادامه می‌توانید توضیح کامل‌تری از هر کدام از موارد ارتقا یافته یا اصلاح شده را ببینید:

۱- در نسخه جدید فونت دانا، متغیر کشیده بصورت کامل به وریبل فونت (بسته حرفه‌ای) اضافه شده است.

image

۲- در نسخه دوم فونت دانا (Dana2) یک وریبل فونت جدید اضافه شده است که با آن می‌توانید اعداد انگلیسی و عربی را در متن به راحتی فارسی کنید. (بدون نیاز به فونت fanumral)

image

۳- در بسته‌ حرفه‌ای فونت دانا یک وریبل فونت جدید اضافه شده است که با آن می‌توانید نقطه‌های لوزی شکل را به مربع مستطیل تبدیل کنید.

image

۴- در نسخه ۲ فونت دانا، نام فونت و وزن‌ها اصلاح شده است این تغییر در حد کاپیتال شدن حرف اول نام است مانند تغییر dana به Dana  (با تشکر از جواد عوض‌زاده)

به دلیل این تغییر ممکن است هنگام باز کردن پروژه‌های انجام شده با نسخه قبل با خطای یافت نشدن فونت مواجه شوید. که با معرفی فونت Dana مشکل حل می‌شود و جای نگرانی نیست.

 

۵- نسخه اول فونت دانا در نشان دادن متن‌هایی که با سیستم‌های تایپ قدیمی نمایش داده می‌شدند مشکل داشت که در نسخه جدید این مشکل رفع شده است  (با تشکر از علی معصومی)

image

۶- فونت دانا ۱ هنگام چاپ با بعضی چاپگرها مشکل داشت. که این اشکال نیز رفع شده است. (با تشکر از امید محمود زاده)

image

۷- در فونت دانا جدید اعراب گذاری بهتر شده است. اندازه بعضی اعراب‌ها تغییر کرده است و مشکل فشردگی زیاد اعراب‌ها رفع شده است.

image

۸- در فونت دانا ۲ با توجه به توصیه کارشناسان تایپ و زبان فارسی، اعرابِ همزه روی حرف “ه”  به صورت “ی” کوچک (سریا) تایپ می‌شود.

image

۹- در فونت دانا ۲ گلیف‌های مربوط به فاصله گذاری‌های مجازی که توسط بعضی حروف‌چین‌ها و ویرایشگران حرفه‌ای استفاده می‌شود به فونت اضافه شده است. (با تشکر از حمید مطیع)

۱۰- در بروزرسانی فونت دانا شکل بعضی حروف و علایم لاتین تغییر کرده است و فاصله حروف بهتر شده است تا در اندازه‌های مختلف خواناتر باشد.

بازگشت به صفحه فونت : فونت دانا