افزونه فونت‌ایران (نسخه4) برای مرورگر کروم

اکستنشن فونت‌ایران خیلی ساده اما هیجان انگیز است.
کافیست آن را از لینک‌های زیر نصب کنید سپس انتخاب کنید که هرکدام از شبکه‌های اجتماعی را با هکدام از وب فونت‌های ما ببینید.
اکستنشن گوگل کروم:  https://chrome.google.com/webstore/detail/fontiran/edbchgkbejkdkdkpgenlaciegoidmjoh

نیازی نیست این فونت‌ها را خریداری کرده باشید. افزونه رایگان است و بدون اینکه فونت‌ در سیستم شما نصب باشد کار می‌کند.
افزونه تغییر فونت بصورت متن‌باز نیز منتشر شده است تا بتوانید با بررسی سورس، از امنیت آن مطمئن شوید و در صورت تمایل در رفع اشکال و توسعه آن مشارکت داشته باشید: https://github.com/fontiran
دقت کنید که فونت‌های استفاده شده در این افزونه رایگان نیستند و شما فقط در قالب این افزونه می‌توانید از آنها استفاده کنید. برای دیگر موارد استفاده لازم است فونت مورد نظر را از فروشگاه fontiran.com خریداری و طبق قوانین از آن استفاده کنید.


در اکثر وب‌سایت‌های غیر ایرانی از فونت فارسی پیشفرض سیستم عامل استفاده می‌شود. این فونت‌ها اغلب به روز نیستند و بطور مشترک برای زبان‌های عربی، فارسی، اردو و … استفاده می‌شود بنابراین طبیعی است که برای مطالعه متن‌های فارسی ایده‌آل نباشند.
از سویی دیگر بیشترین حجم تولید محتوا و بیشترین جمعیت کاربران فارسی زبان‌ از این وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند برای همین مصمم شدیم که با ساخت این افزونه و به کمک فونت‌های خوانا و با کیفیت نوشتن و خواندن زبان فارسی در وب را برای همگان آسانتر کنیم.
در نسخه قبلی سعی کردیم پرکاربرد ترین وبسایت‌ها مانند ویکی‌پدیا و گوگل. پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی مانند تویتتر، فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، گوگل پلاس و پرکاربردترین سرویس‌های تحت وب مانند واتس اپ، تلگرام و ترلو را به این افزونه اضافه کنیم.
اما در نسخه جدید می‌توانید هر وب‌سایت دلخواه را به افزونه اضافه کنید و نوع فونت‌  را برای هر وبسایت بصورت اختصاصی تنظیم کنید.

اشتراک گذاری این پست :

دیدگاه‌ها

h313@mailfa.com
حسین
۱۰ تیر ۱۳۹۷ در ۰۶:۱۰

با سلام و خدا قوت
فعال بودن و تنوع خدمات و قلم محبوبیت بیشتر و تشکر از شما و همکاران محترم تان را باعث شده است امیدواریم همچنان استوار و پویا باشید.

Shayganshok0@gmail.com
ش.ش
۱۰ تیر ۱۳۹۷ در ۰۰:۴۸

سلام
خسته نباشید، افزونه جالبیه
به پیشنهاد دارم، پلاگین رو در گیت‌هاب/گیت‌لب قرار بدید که هم از نظر امنیت خیال کاربران راحت باشه و هم سرعت توسعه و اضافه شدن دیگر سایت‌ ها بیشتر شه
ممنون

atronoush@gmail.com
محمد
۹ تیر ۱۳۹۷ در ۱۷:۴۸

سلام
عالی است. بسیار تشکر می کنم.
whatsapp web هم الان در کروم داره از فونت شما استفاده می کنه.
فقط ایا برای gmail می شود ست کرد یا خیر؟
باز هم ممنون

    mostafa.a.aut@gmail.com
    مصطفی الهیاری
    در پاسخ به محمد
    ۱۱ تیر ۱۳۹۷ در ۱۶:۰۸

    در پرسش بالا پاسخ داده شد.

fox2030@gmail.com
هادی
۹ تیر ۱۳۹۷ در ۱۵:۵۹

خوبه ولی خیلی سایت های دیگه هست که پشتیبانی نمیشه.
سرویس های معروف گوگل مثل جیمیل، گوگل کلندر و….