search

موضوع پرسش شما چیست؟

موضوع موردنظرتان را جستجو کرده یا از دسته‌بندی زیر انتخاب کنید.

پرتکرارترین سوالات

  • پس از ثبت‌نام ایمیل فعالسازی برای من ارسال نمی‌شود.

    ارسال نشدن ایمیل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اول از همه دقت کنید که آدرس ایمیلتان را به درستی وارد کرده باشید. پس از آن دقت کنید که همه فولدرهای ایمیل خود را دیده باشید (گاهی چنین ایمیل‌هایی در دسته بندی promotions / updates یا spam ذخیره می‌شوند.) در مورد ایمیل‌های اختصاصی تحت وبسایت خودتان، این امکان است که سرور شما از دریافت ایمیل جلوگیری کرده باشد. در نهایت اگر همه این موارد دلیل عدم ارسال نبود با پشتیبانی تماس بگیرید تا گزارش ارسال ایمیل شما چک شود.

  • فونت را اشتباهی خریداری کردم آیا امکان تعویض وجود دارد؟

    روی لینک دانلود کلیک نکنید و در اولین فرصت با پشتیبانی تماس بگیرید تا بسته تعویض شود. اگر از خرید شما مدتی گذشته باشد امکان برگشت و تعویض بسته وجود ندارد.

  • خرید من مربوط به پیش از سال ۹۸ است. اکنون چگونه می‌توانم فونت را مجدداً دانلود کنم یا لایسنس ثبت کنم؟

    از ابتدای سال ۹۸ وبسایت جدید fontiran جایگزین سایت قبلی شده است. اطلاعات خرید شما محفوظ است. کافیست با همان ایمیلی که قبلاً خرید کرده‌اید در سایت عضو شوید و روی لینک فعالسازی که برایتان ایمیل می‌شود کلیک کنید. عضویت شما ایجاد می‌شود و با مراجعه به پروفایل‌تان می‌توانید خریدهای قبلی خود را ببینید. لایسنس جدید ثبت کنید و فونت‌ها را مجدداً دانلود کنید.

  • قبلاً فونت را خریداری کرده‌ام و اکنون می‌خواهم نسخه جدید آن را داشته باشم.

    کافیست پس از ورود به سایت وارد پنل کاربری خود شوید و فونت را دانلود کنید. اگر خرید شما مربوط به قبل از سال ۱۳۹۸ است لازم است با همان ایمیل در سایت ثبت نام کنید.

  • رمز عبورم را فراموش کرده‌ام.

    کافیست در بخش ورود روی فراموشی پسورد کلیک کنید و ایمیل خود را وارد کنید تا رمز برای شما ارسال شود.

  • پس از خرید پول از حسابم کسر شد اما لینک دانلود برایم نشان داده نشد.

    در برخی مواقع نادر ممکن است به دلیل مشکلات اینترنت ارتباط سرور بانک با وبسایت ما در لحظه خرید قطع شود. نگران نباشید و مجددا خرید را انجام دهید. بانک (معمولاً در کمتر از یک ساعت) مبلغ پرداختی را به حساب شما برمی‌گرداند. اگر مطمئنید وجه به حساب شما برنگشته است. حتما در روز بعد از خرید پشتیبانی فونت ایران را مطلع کنید (تا بر اساس اطلاعات دریافتی بانک) خرید شما انجام شود.

  • ایمیلی که با آن خرید انجام داده‌ام را از دست داده‌ام.

    در این شرایط برای تغییر ایمیل خریدار می‌توانید از طریق شماره موبایلی که هنگام خرید وارد کرده اید درخواست را بصورت پیامک برای شماره پشتیبانی فونت‌ایران ارسال کنید. (اگر هنگام خرید شماره موبایل را وارد نکرده اید لازم است مدارکی برای احراز هویت خود برای ما بفرستید.)

  • برای خرید نیاز به فاکتور دارم.

    در درون پنل کاربری شما رسید خریدها لیست شده است که شامل همه اطلاعات خرید شماست. ضمناً همراه با خرید رسید اینترنتی حاوی اطلاعات خرید برای شما ارسال می‌شود. اگر حسابدار شما این رسیدها را نمی‌پذیرد. لینک صورتحساب را به ایمیل fontiransup@gmail.com بفرستید تا فاکتور برایتان ارسال شود. دقت کنید که برای استفاده از فونت‌ها در شرکت یا سازمان خود، لازم است لایسنس حقوقی یا نامحدود خریداری کرده باشید. از صدور فاکتور حقوقی معذوریم. فاکتور به نام سایت برای شما صادر می‌شود و مبلغی به عنوان ارزش افزوده به هزینه‌ها افزوده نخواهد شد.

  • چگونه می‌توانم از خارج ایران خرید کنم؟

    بهتر است از یکی از دوستان‌تان که کارت ایرانی دارد بخواهید با نام و ایمیل شما خرید را انجام دهد. اگر انجام این روش برای شما ممکن نیست با پشتیبانی تماس بگیرید تا لینک واریز وجه برایتان ارسال شود. پس از واریز کد تخفیف معادل برایتان ارسال می‌شود.

  • خرید من مربوط به پیش از سال ۹۸ است. اکنون چگونه می‌توانم فونت را مجدداً دانلود کنم یا لایسنس ثبت کنم؟

    از ابتدای سال ۹۸ وبسایت جدید fontiran جایگزین سایت قبلی شده است. اطلاعات خرید شما محفوظ است. کافیست با همان ایمیلی که قبلاً خرید کرده‌اید در سایت عضو شوید و روی لینک فعالسازی که برایتان ایمیل می‌شود کلیک کنید. عضویت شما ایجاد می‌شود و با مراجعه به پروفایل‌تان می‌توانید خریدهای قبلی خود را ببینید. لایسنس جدید ثبت کنید و فونت‌ها را مجدداً دانلود کنید.

  • آیا پس از خرید می‌توانم از فونت‌های شما در برنامه‌ها مختلف استفاده کنم؟

    بله فونت‌های ما محدودیتی در استفاده ندارند و مانند‌ همه فونت‌هایِ فارسیِ استاندارد، در اکثر برنامه‌ها (آفیس، فتوشاپ، پریمیر و …) قابل استفاده هستند.کلاً در هر محیطی امکان فارسی نویسی وجود داشته باشد فونت‌های فونت‌ایران قابل استفاده‌اند.

  • برای نصب فونت‌های شما به روی وبسایتم مشکل دارم. آیا شما این کار را برای من انجام می‌دهید؟

    نصب فونت شامل خدمات پس از فروش نیست. شما می‌توانید به کمک انواع راهنما‌ی موجود در سایت، این کار را بیاموزید: آموزش نصب فونت ایران سنس روی وب سایت ویدئو آموزش نصب فونت ایران سنس روی وردپرس

    آموزش نصب فونت ایران سنس روی وب سایت

  • فونت را خریداری کردم اما نمی‌توانم آن را روی قالب وردپرس (یا جوملا) نصب کنم. لطفاً راهنمایی کنید.

    دقت کنید که اگر قالب مورد استفاده شما از نوع قالب‌های فارسی شده پیشرفته باشد که تنظیمات فونت و تایپوگرافی دارند. نصب فونت نیاز به آشنایی با طرز عملکرد قالب دارد و بهتر است ازیک متخصص وردپرس کمک بخواهید. در بقیه موارد می‌توانید به کمک آموزشهای زیر این کار را انجام دهید: 

  • با وجود مشاهده همه راهنماهای موجود در سایت باز‌ هم موفق نشدم فونت‌ها را در وبسایتم نصب کنم. مشکل چیست؟

    نصب فونت بر روی وبسایت به دانش حداقلی در زمینه css و html نیاز دارد. اگر با این زبان‌ها آشنایی ندارید. بهتر است از یک متخصص طراحی وب کمک بخواهید.

  • اعداد در فونت‌ شما انگلیسی است و من برای نمایش اعداد فارسی مشکل دارم لطفاً راهنمایی کنید.

    در بسته دانلودی فولدر farsi_numral را ببینید. فونت‌های موجود در این فولدر اعداد انگلیسی را فارسی نشان می‌دهند.اما دقت کنید که این بهترین روش و استاندارد نیست. اگر می‌خواهد با روش‌های استاندارد مشکل فارسی کردن اعداد را حل کنید این مقاله ها را با دقت بخوانید:

    فارسی کردن اعداد انگلیسی در وب‌ سایت

    فارسی کردن اعداد در فتوشاپ 

  • از کیبورد استاندارد فارسی استفاده می‌کنم اما باز هم عددها انگلیسی تایپ می شوند. لطفاً راهنمایی کنید.

    دقت کنید که باید از اعداد بالای کیبورد استفاده کنید. اعداد سمت راست (تخته حساب کیبورد) تحت تاثیر کیبورد استاندارد نیستند.

  • فونت ایران سنس را روی ویندوز نصب کردم اما در لیست فونت‌های فتوشاپ وجود ندارد لطفاً راهنمایی کنید.

    برای اینکه مطمئن شوید، یک بار فتوشاپ را ببندید و دوباره راه اندازی کنید. (برای اطمینان بیشتر میتوانید سیستم را ری‌استارت کنید).سپس در لیست فونت‌ها کلمه «IRAN یا iran » را تایپ کنید. اگر همچنان فونت ایران یا ایران سنس را در لیست پیدا نکردید مشکل به دلیل فونتی با نام مشابه مانند ایران نستعلیق یا ایرانیان سانس یا ایران سیستم است «Irannastaligh / iransystem / iraniansans».فتوشاپ را ببندید فونت‌های هم نام را از فولدر فونت سیستم پاک کنید و فونت ایران‌(سنس) را دوباره نصب کنید تا مشکل رفع شود.

  • در محدوده‌های طراحی به نظر می‌رسد فونت شما از پایین فاصله اضافه دارد و در وسط محدوده قرار نمی‌گیرد.

    برای سنجش تراز عمودی لازم است خط کرسی حروف را در نظر بگیرید. برخی از فونت‌های فارسی حروف نزولی ( ج س م ص ی) بزرگ‌تری دارند. و این تصور شما از فاصله اضافه پایین محل قرارگیری این حروف می‌باشد.حروف لاتین بجز چند حرف (y gq) آن هم به مقدار خیلی کم. حروف نزولی زیر خط کرسی ندارد و در نتیجه در طراز عمودی عملکردی متفاوت با حروف فارسی دارد. 

     

    image

  • متن ‌ها در نرم افزار و مرورگر گوشی آیفون (اپل) به هم میریزه و سطرها از پاراگراف بیرون میزنه!

    این از مشکلات اپل با متن‌های ترکیبی انگلیسی فارسی است. از نسخه Non_English (موجود در بسته فونت) استفاده کنید مشکل حل می‌شود.

     

    image

  • ۱- چگونه می توانم یک لایسنس معتبر برای وبسایت و نرم افزارم داشته باشم.

    می‌توانید همراه با خرید فونت یک لایسنس نیز خریداری کنید اما اگر قبلا فونت را خریداری کرده‌اید کافیست وارد حساب کاربری خود شوید و در زیر ردیف فونت مورد نظر با وارد کردن نام پروژه یا شرکت و آدرس اینترنتی آن متناسب با سطح تجاری یک لایسنس ثبت کنید.

  • ۲-آیا با خرید فونت اجازه استفاده از آن را نداریم و باید برای هر پروژه لایسنس خریداری کنیم؟

    شما با خرید فونت می توانید در کامپیوترهای شخصی خود آن‌را نصب کنید و انواع خروجی چاپ و فایل گرافیکی داشته باشید. (برای انجام این امور نیازی به اخذ لایسنس ندارید) تنها برای استفاده‌های نرم افزاری و تیمی که نیاز است فایل فونت در درون پروژه قرار داشته باشد (مانند پروژه‌های طراحی وب ، اپلیکیشن، اسکریپت، قالب و …) یا بین افراد و سیستم‌ها به اشتراک گذاشته شود. نیاز است به نام پروژه یا شرکت و با توجه به سطح تجاری لایسنس اخذ شده باشد.

  • ۳-آیا برای هر وب‌سایتی که با فونت‌های شما طراحی می‌کنم باید دوباره فونت را خریداری کنم؟

    خیر. یکبار خرید فونت برای همیشه کافیست. شما پس از خرید فونت پنل کاربری خواهید داشت که می‌توانید در درون آن برای تعداد نامحدودی وبسایت لایسنس ایجاد کنید.

  • ۴- هزینه تهیه انواع لایسنس چقدر است؟

    در باکس خرید فیلد انتخاب لایسنس می‌توانید قیمت هر لایسنس را در صورتحساب خرید ببینید. برای کسب اطلاعات بیشتر صفحه: انواع لایسنس‌های فونت‌ایران را ببینید.

  • ۵- ما یک شرکت طراحی وبسایت هستیم کدام لایسنس مناسب کار ماست؟

    شما لازم است برای هرکدام از مشتریان خود بصورت مجزا و به نام آنها لایسنس ثبت کنید. در شرایط خاص (اگر شرکت بزرگ یا پرکاری هستید) می توانید با خرید یک لایسنس نامحدود و رعایت شرایط (درج نام شرکت در سایت های طراحی شده) از فونت در همه پروژه های پیمانکاری استفاده کنید.

  • ۶- برای چه استفاده‌های لایسنس لازم است؟

    برای هر استفاده‌ای که شما را ناچار کند فونت را (علاوه بر نصب در کامپیوتر شخصی خود) کپی و تکثیر کنید لایسنس نیاز است. مثلا برای استفاده‌های نرم افزاری که نیاز است فایل فونت در درون پروژه قرار داشته باشد (مانند پروژه‌های طراحی وب ، اپلیکیشن، اسکریپت، قالب و …) نیاز است به نام پروژه و با توجه به سطح تجاری پروژه لایسنس اخذ شده باشد. یا مثلاً هنگامی که برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی یا پروژه بزرگ فایل فونت بین اعضای تیم یا شرکت به اشتراک گذاشته شود.

  • ۷- شرکت (یا شخص طراحی) که سایت ما را طراحی کرده است از فونت شما استفاده کرده است و ما اکنون طی اخطار شما متوجه کپی‌رایت و قوانین استفاده فونت شده ایم! تکلیف چیست؟

    شرکت یا شخص طراحی که از فونت استفاده ‌می‌کند موظف است شما را در جریان قوانین استفاده فونت قرار دهد. یا ایشان تماس بگیرید و موضوع را مطرح کنید. اگر حاضر به پذیرش هزینه لایسنس نشدند ناچارید هم فونت و هم لایسنس را خودتان خریداری کنید.

  • ۸- مدت زمان اعتبار لایسنس‌های فونت ایران چقدر است؟

    لایسنس‌های فونت ایران محدودیت زمانی ندارد و دائمی است.

  • ۹- وبسایت‌ من فروشگاهی (تجاری) است اما تازه شروع کرده‌ام و هنوز درآمدی کسب نکرده‌ام. آیا می‌توانم فعلاً از لایسنس غیرتجاری (رایگان) استفاده کنم؟

    بله می توانید تا زمانی که از کسب درآمد وبسایت یا برنامه‌اتان مطمئن نشده‌اید از لایسنس غیرتجاری رایگان استفاده کنید.

  • ۱۰- چگونه می‌توانم از لایسنس رایگان فونت ایران سنس استفاده کنم؟

    به هر صورت باید فونت را خریداری کنید. (خودِ فونت رایگان نیست) اما بعد از خرید می توانید برای پروژه‌های غیرتجاری خود لایسنس رایگان اخذ کنید.

  • ۱۱- ما شرکتی هستیم که وب‌سایت‌ها و نرم افزارهای متعددی داریم. کدام لایسنس برای ما مناسب است؟ آیا لازم است برای هرکدام از محصولات خود لایسنس جداگانه خریداری کنیم؟

    اگر تعداد سایت‌ها و نرم افزارهای شما زیاد است و در آینده نیز ممکن است بیشتر شود. یا نیازدارید که در شرکت فونت را روی سیستم‌های متعددی نصب کنید لایسنس حقوقی مناسب شما است. با خرید یک لایسنس حقوقی به نام برند (شرکت) اصلی خود می توانید به صورت نامحدود از فونت مورد نظر در محصولات شرکت استفاده کنید. پروژه‌های پیمانکاری که شرکت شما برای مشتریان انجام می‌دهد شامل این لایسنس نخواهد بود.

  • ۱۲- ما یک دفتر نشریه (یا انتشارات) هستیم و می‌خواهیم در نشریه (یا کتاب‌های) خود از فونت شما استفاده کنیم. چه اجازه‌نامه‌ای مناسب ماست؟

    اگر قصد دارید به طور کلی در نشریات یا کتب چاپی خود از فونت ما استفاده کنید لازم است لایسنس حقوقی اخذ کند. اگر استفاده شما موردی (در حد چند کتاب خاص) است و این فونت فونت اصلی شما برای صفحه بندی نخواهد بود نیازی به لایسنس ندارید.

  • ۱۳- اگر قوانین فونت‌ایران را رعایت نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

    در این حالت به لحاظ قانونی حقوق فونت‌ایران و طراح فونت برای پیگیری محفوظ است اما روش و مبنای کار فونت‌ایران بر اعتماد متقابل است. اغلب کاربران بصورت داوطلبانه قوانین را رعایت می‌کنند و با رویکرد حمایتی فونت و لایسنس را خریداری می‌کنند. شما نیز در صورتی که از خدمات فونت‌ایران رضایت دارید پیشنهاد می‌کنیم قوانین را رعایت کنید تا بتوانیم خدمات خود را ارتقاء دهیم و هزینه‌ها را برای شما کاهش دهیم.

  • ۱۴- وبسایتی را طراحی کرده‌ام که اهداف تجاری ندارد اما من بابت طراحی از مشتری پول گرفته‌ام. آیا باید لایسنس تجاری برای این پروژه ثبت کنم؟

    خیر. منظور از درآمدزایی در متن قوانین درآمد طراح نیست. اگر پروژه‌ی مورد نظر غیرانتفاعی است میتوانید برای آن لایسنس غیرتجاری رایگان ثبت کنید.

  • ۱۵- برای استفاده از فونت در پیج اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی چه لایسنسی باید خریداری کنم؟

    برای طراحی پست و استوری اینستاگرام خرید فونت (نصب روی سیستم شخصی) کافیست و نیازی به خرید لایسنس نیست.

  • ۱۶- آیا می‌توانم همراه با دوستم بصورت شراکتی فونت را یکبار خریداری کنیم و هر دو استفاده کنیم؟

    خیر. این به اشتراک گذاشتن فایل محسوب می‌شود و خلاف قوانین استفاده. است. در قوانین استفاده نوشته شده فایل فونت را فقط روی سیستم خودتان استفاده کنید و به اشتراک نگذارید. ضمنا فقط شخص خریدار می‌توانید از درون پروفایل کاربری خود برای پروژه‌ها لایسنس ثبت کند و آپدیت‌ها را دانلود کند.

  • ۱۷- ما یک گروه طراحی هستیم چگونه با کدام لایسنس می‌توانیم همه از فونت استفاده کنیم.

    شما با خرید یک لایسنس حقوقی به نام شرکت یا موسسه‌تان می‌توانید فونت را (فقط برای امور مجموعه‌تان) در اختیار کارکنان قرار دهید. روش دیگر اینکه هر یک از کارکنان جداگانه و با اکانت خود فونت را خریداری و دانلود کنند. (در این حالت طراح می‌تواند هم برای امور شرکت و هم برای طراحی‌های خود از فونت استفاده کند.) می‌توانید در پنل کاربری خود در بخش کارت هدیه برای کارکنان کد تخفیف هدیه خریداری کنید تا بتوانند بدون پرداخت، فونت را خریداری و دانلود کنند.

  • ۱۸- اگر ما لایسنس خاصی رو تهیه کنیم در آینده امکان ارتقای آن وجود دارد؟

    این امکان با درخواست و به صورت آفلاین وجود دارد. در آینده سعی خواهیم کرد این امکان بصورت آنلاین و سیستمی هم فراهم شود.

  • ۱۹- من قالبی را خریداری کرده‌ام که لایسنس قانونی شما را دارد. آیا می‌توانم فونت‌های موجود در قالب را استخراج کنم و برای کارهای دیگر استفاده کنم؟

    با لایسنس ویژه قالب (یا نامحدود) فقط اجازه دارید از قالب استفاده کنید. نباید فونت را از سورس استخراج کنید.

لایسنس فونت

  • ۱- چگونه می توانم یک لایسنس معتبر برای وبسایت و نرم افزارم داشته باشم.

    می‌توانید همراه با خرید فونت یک لایسنس نیز خریداری کنید اما اگر قبلا فونت را خریداری کرده‌اید کافیست وارد حساب کاربری خود شوید و در زیر ردیف فونت مورد نظر با وارد کردن نام پروژه یا شرکت و آدرس اینترنتی آن متناسب با سطح تجاری یک لایسنس ثبت کنید.

  • ۲-آیا با خرید فونت اجازه استفاده از آن را نداریم و باید برای هر پروژه لایسنس خریداری کنیم؟

    شما با خرید فونت می توانید در کامپیوترهای شخصی خود آن‌را نصب کنید و انواع خروجی چاپ و فایل گرافیکی داشته باشید. (برای انجام این امور نیازی به اخذ لایسنس ندارید) تنها برای استفاده‌های نرم افزاری و تیمی که نیاز است فایل فونت در درون پروژه قرار داشته باشد (مانند پروژه‌های طراحی وب ، اپلیکیشن، اسکریپت، قالب و …) یا بین افراد و سیستم‌ها به اشتراک گذاشته شود. نیاز است به نام پروژه یا شرکت و با توجه به سطح تجاری لایسنس اخذ شده باشد.

  • ۳-آیا برای هر وب‌سایتی که با فونت‌های شما طراحی می‌کنم باید دوباره فونت را خریداری کنم؟

    خیر. یکبار خرید فونت برای همیشه کافیست. شما پس از خرید فونت پنل کاربری خواهید داشت که می‌توانید در درون آن برای تعداد نامحدودی وبسایت لایسنس ایجاد کنید.

  • ۴- هزینه تهیه انواع لایسنس چقدر است؟

    در باکس خرید فیلد انتخاب لایسنس می‌توانید قیمت هر لایسنس را در صورتحساب خرید ببینید. برای کسب اطلاعات بیشتر صفحه: انواع لایسنس‌های فونت‌ایران را ببینید.

  • ۵- ما یک شرکت طراحی وبسایت هستیم کدام لایسنس مناسب کار ماست؟

    شما لازم است برای هرکدام از مشتریان خود بصورت مجزا و به نام آنها لایسنس ثبت کنید. در شرایط خاص (اگر شرکت بزرگ یا پرکاری هستید) می توانید با خرید یک لایسنس نامحدود و رعایت شرایط (درج نام شرکت در سایت های طراحی شده) از فونت در همه پروژه های پیمانکاری استفاده کنید.

  • ۶- برای چه استفاده‌های لایسنس لازم است؟

    برای هر استفاده‌ای که شما را ناچار کند فونت را (علاوه بر نصب در کامپیوتر شخصی خود) کپی و تکثیر کنید لایسنس نیاز است. مثلا برای استفاده‌های نرم افزاری که نیاز است فایل فونت در درون پروژه قرار داشته باشد (مانند پروژه‌های طراحی وب ، اپلیکیشن، اسکریپت، قالب و …) نیاز است به نام پروژه و با توجه به سطح تجاری پروژه لایسنس اخذ شده باشد. یا مثلاً هنگامی که برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی یا پروژه بزرگ فایل فونت بین اعضای تیم یا شرکت به اشتراک گذاشته شود.

  • ۷- شرکت (یا شخص طراحی) که سایت ما را طراحی کرده است از فونت شما استفاده کرده است و ما اکنون طی اخطار شما متوجه کپی‌رایت و قوانین استفاده فونت شده ایم! تکلیف چیست؟

    شرکت یا شخص طراحی که از فونت استفاده ‌می‌کند موظف است شما را در جریان قوانین استفاده فونت قرار دهد. یا ایشان تماس بگیرید و موضوع را مطرح کنید. اگر حاضر به پذیرش هزینه لایسنس نشدند ناچارید هم فونت و هم لایسنس را خودتان خریداری کنید.

  • ۸- مدت زمان اعتبار لایسنس‌های فونت ایران چقدر است؟

    لایسنس‌های فونت ایران محدودیت زمانی ندارد و دائمی است.

  • ۹- وبسایت‌ من فروشگاهی (تجاری) است اما تازه شروع کرده‌ام و هنوز درآمدی کسب نکرده‌ام. آیا می‌توانم فعلاً از لایسنس غیرتجاری (رایگان) استفاده کنم؟

    بله می توانید تا زمانی که از کسب درآمد وبسایت یا برنامه‌اتان مطمئن نشده‌اید از لایسنس غیرتجاری رایگان استفاده کنید.

  • ۱۰- چگونه می‌توانم از لایسنس رایگان فونت ایران سنس استفاده کنم؟

    به هر صورت باید فونت را خریداری کنید. (خودِ فونت رایگان نیست) اما بعد از خرید می توانید برای پروژه‌های غیرتجاری خود لایسنس رایگان اخذ کنید.

  • ۱۱- ما شرکتی هستیم که وب‌سایت‌ها و نرم افزارهای متعددی داریم. کدام لایسنس برای ما مناسب است؟ آیا لازم است برای هرکدام از محصولات خود لایسنس جداگانه خریداری کنیم؟

    اگر تعداد سایت‌ها و نرم افزارهای شما زیاد است و در آینده نیز ممکن است بیشتر شود. یا نیازدارید که در شرکت فونت را روی سیستم‌های متعددی نصب کنید لایسنس حقوقی مناسب شما است. با خرید یک لایسنس حقوقی به نام برند (شرکت) اصلی خود می توانید به صورت نامحدود از فونت مورد نظر در محصولات شرکت استفاده کنید. پروژه‌های پیمانکاری که شرکت شما برای مشتریان انجام می‌دهد شامل این لایسنس نخواهد بود.

  • ۱۲- ما یک دفتر نشریه (یا انتشارات) هستیم و می‌خواهیم در نشریه (یا کتاب‌های) خود از فونت شما استفاده کنیم. چه اجازه‌نامه‌ای مناسب ماست؟

    اگر قصد دارید به طور کلی در نشریات یا کتب چاپی خود از فونت ما استفاده کنید لازم است لایسنس حقوقی اخذ کند. اگر استفاده شما موردی (در حد چند کتاب خاص) است و این فونت فونت اصلی شما برای صفحه بندی نخواهد بود نیازی به لایسنس ندارید.

  • ۱۳- اگر قوانین فونت‌ایران را رعایت نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

    در این حالت به لحاظ قانونی حقوق فونت‌ایران و طراح فونت برای پیگیری محفوظ است اما روش و مبنای کار فونت‌ایران بر اعتماد متقابل است. اغلب کاربران بصورت داوطلبانه قوانین را رعایت می‌کنند و با رویکرد حمایتی فونت و لایسنس را خریداری می‌کنند. شما نیز در صورتی که از خدمات فونت‌ایران رضایت دارید پیشنهاد می‌کنیم قوانین را رعایت کنید تا بتوانیم خدمات خود را ارتقاء دهیم و هزینه‌ها را برای شما کاهش دهیم.

  • ۱۴- وبسایتی را طراحی کرده‌ام که اهداف تجاری ندارد اما من بابت طراحی از مشتری پول گرفته‌ام. آیا باید لایسنس تجاری برای این پروژه ثبت کنم؟

    خیر. منظور از درآمدزایی در متن قوانین درآمد طراح نیست. اگر پروژه‌ی مورد نظر غیرانتفاعی است میتوانید برای آن لایسنس غیرتجاری رایگان ثبت کنید.

  • ۱۵- برای استفاده از فونت در پیج اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی چه لایسنسی باید خریداری کنم؟

    برای طراحی پست و استوری اینستاگرام خرید فونت (نصب روی سیستم شخصی) کافیست و نیازی به خرید لایسنس نیست.

  • ۱۶- آیا می‌توانم همراه با دوستم بصورت شراکتی فونت را یکبار خریداری کنیم و هر دو استفاده کنیم؟

    خیر. این به اشتراک گذاشتن فایل محسوب می‌شود و خلاف قوانین استفاده. است. در قوانین استفاده نوشته شده فایل فونت را فقط روی سیستم خودتان استفاده کنید و به اشتراک نگذارید. ضمنا فقط شخص خریدار می‌توانید از درون پروفایل کاربری خود برای پروژه‌ها لایسنس ثبت کند و آپدیت‌ها را دانلود کند.

  • ۱۷- ما یک گروه طراحی هستیم چگونه با کدام لایسنس می‌توانیم همه از فونت استفاده کنیم.

    شما با خرید یک لایسنس حقوقی به نام شرکت یا موسسه‌تان می‌توانید فونت را (فقط برای امور مجموعه‌تان) در اختیار کارکنان قرار دهید. روش دیگر اینکه هر یک از کارکنان جداگانه و با اکانت خود فونت را خریداری و دانلود کنند. (در این حالت طراح می‌تواند هم برای امور شرکت و هم برای طراحی‌های خود از فونت استفاده کند.) می‌توانید در پنل کاربری خود در بخش کارت هدیه برای کارکنان کد تخفیف هدیه خریداری کنید تا بتوانند بدون پرداخت، فونت را خریداری و دانلود کنند.

  • ۱۸- اگر ما لایسنس خاصی رو تهیه کنیم در آینده امکان ارتقای آن وجود دارد؟

    این امکان با درخواست و به صورت آفلاین وجود دارد. در آینده سعی خواهیم کرد این امکان بصورت آنلاین و سیستمی هم فراهم شود.

  • ۱۹- من قالبی را خریداری کرده‌ام که لایسنس قانونی شما را دارد. آیا می‌توانم فونت‌های موجود در قالب را استخراج کنم و برای کارهای دیگر استفاده کنم؟

    با لایسنس ویژه قالب (یا نامحدود) فقط اجازه دارید از قالب استفاده کنید. نباید فونت را از سورس استخراج کنید.

  • ۲۰- ما یک محصول نرم افزاری داریم؛ که هنگام نصب فونت را بر روی سیستم هر کاربر نصب می‌کند. آیا لایسنس نامحدود این اجازه را به ما می‌دهد؟

    سلام
    فونت باید از درون سورس نرم افزار لود شود. نصب فونت روی سیستم دیگران کلا ممنوع است. (هیچکدام از لایسنس‌ها این اجازه را نمی‌دهند.)

ثبت‌نام و خرید

  • پس از ثبت‌نام ایمیل فعالسازی برای من ارسال نمی‌شود.

    ارسال نشدن ایمیل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اول از همه دقت کنید که آدرس ایمیلتان را به درستی وارد کرده باشید. پس از آن دقت کنید که همه فولدرهای ایمیل خود را دیده باشید (گاهی چنین ایمیل‌هایی در دسته بندی promotions / updates یا spam ذخیره می‌شوند.) در مورد ایمیل‌های اختصاصی تحت وبسایت خودتان، این امکان است که سرور شما از دریافت ایمیل جلوگیری کرده باشد. در نهایت اگر همه این موارد دلیل عدم ارسال نبود با پشتیبانی تماس بگیرید تا گزارش ارسال ایمیل شما چک شود.

  • فونت را اشتباهی خریداری کردم آیا امکان تعویض وجود دارد؟

    روی لینک دانلود کلیک نکنید و در اولین فرصت با پشتیبانی تماس بگیرید تا بسته تعویض شود. اگر از خرید شما مدتی گذشته باشد امکان برگشت و تعویض بسته وجود ندارد.

  • خرید من مربوط به پیش از سال ۹۸ است. اکنون چگونه می‌توانم فونت را مجدداً دانلود کنم یا لایسنس ثبت کنم؟

    از ابتدای سال ۹۸ وبسایت جدید fontiran جایگزین سایت قبلی شده است. اطلاعات خرید شما محفوظ است. کافیست با همان ایمیلی که قبلاً خرید کرده‌اید در سایت عضو شوید و روی لینک فعالسازی که برایتان ایمیل می‌شود کلیک کنید. عضویت شما ایجاد می‌شود و با مراجعه به پروفایل‌تان می‌توانید خریدهای قبلی خود را ببینید. لایسنس جدید ثبت کنید و فونت‌ها را مجدداً دانلود کنید.

  • قبلاً فونت را خریداری کرده‌ام و اکنون می‌خواهم نسخه جدید آن را داشته باشم.

    کافیست پس از ورود به سایت وارد پنل کاربری خود شوید و فونت را دانلود کنید. اگر خرید شما مربوط به قبل از سال ۱۳۹۸ است لازم است با همان ایمیل در سایت ثبت نام کنید.

  • رمز عبورم را فراموش کرده‌ام.

    کافیست در بخش ورود روی فراموشی پسورد کلیک کنید و ایمیل خود را وارد کنید تا رمز برای شما ارسال شود.

  • پس از خرید پول از حسابم کسر شد اما لینک دانلود برایم نشان داده نشد.

    در برخی مواقع نادر ممکن است به دلیل مشکلات اینترنت ارتباط سرور بانک با وبسایت ما در لحظه خرید قطع شود. نگران نباشید و مجددا خرید را انجام دهید. بانک (معمولاً در کمتر از یک ساعت) مبلغ پرداختی را به حساب شما برمی‌گرداند. اگر مطمئنید وجه به حساب شما برنگشته است. حتما در روز بعد از خرید پشتیبانی فونت ایران را مطلع کنید (تا بر اساس اطلاعات دریافتی بانک) خرید شما انجام شود.

  • ایمیلی که با آن خرید انجام داده‌ام را از دست داده‌ام.

    در این شرایط برای تغییر ایمیل خریدار می‌توانید از طریق شماره موبایلی که هنگام خرید وارد کرده اید درخواست را بصورت پیامک برای شماره پشتیبانی فونت‌ایران ارسال کنید. (اگر هنگام خرید شماره موبایل را وارد نکرده اید لازم است مدارکی برای احراز هویت خود برای ما بفرستید.)

  • برای خرید نیاز به فاکتور دارم.

    در درون پنل کاربری شما رسید خریدها لیست شده است که شامل همه اطلاعات خرید شماست. ضمناً همراه با خرید رسید اینترنتی حاوی اطلاعات خرید برای شما ارسال می‌شود. اگر حسابدار شما این رسیدها را نمی‌پذیرد. لینک صورتحساب را به ایمیل fontiransup@gmail.com بفرستید تا فاکتور برایتان ارسال شود. دقت کنید که برای استفاده از فونت‌ها در شرکت یا سازمان خود، لازم است لایسنس حقوقی یا نامحدود خریداری کرده باشید. از صدور فاکتور حقوقی معذوریم. فاکتور به نام سایت برای شما صادر می‌شود و مبلغی به عنوان ارزش افزوده به هزینه‌ها افزوده نخواهد شد.

  • چگونه می‌توانم از خارج ایران خرید کنم؟

    بهتر است از یکی از دوستان‌تان که کارت ایرانی دارد بخواهید با نام و ایمیل شما خرید را انجام دهد. اگر انجام این روش برای شما ممکن نیست با پشتیبانی تماس بگیرید تا لینک واریز وجه برایتان ارسال شود. پس از واریز کد تخفیف معادل برایتان ارسال می‌شود.

استفاده در کامپیوتر

  • خرید من مربوط به پیش از سال ۹۸ است. اکنون چگونه می‌توانم فونت را مجدداً دانلود کنم یا لایسنس ثبت کنم؟

    از ابتدای سال ۹۸ وبسایت جدید fontiran جایگزین سایت قبلی شده است. اطلاعات خرید شما محفوظ است. کافیست با همان ایمیلی که قبلاً خرید کرده‌اید در سایت عضو شوید و روی لینک فعالسازی که برایتان ایمیل می‌شود کلیک کنید. عضویت شما ایجاد می‌شود و با مراجعه به پروفایل‌تان می‌توانید خریدهای قبلی خود را ببینید. لایسنس جدید ثبت کنید و فونت‌ها را مجدداً دانلود کنید.

  • آیا پس از خرید می‌توانم از فونت‌های شما در برنامه‌ها مختلف استفاده کنم؟

    بله فونت‌های ما محدودیتی در استفاده ندارند و مانند‌ همه فونت‌هایِ فارسیِ استاندارد، در اکثر برنامه‌ها (آفیس، فتوشاپ، پریمیر و …) قابل استفاده هستند.کلاً در هر محیطی امکان فارسی نویسی وجود داشته باشد فونت‌های فونت‌ایران قابل استفاده‌اند.

  • برای نصب فونت‌های شما به روی وبسایتم مشکل دارم. آیا شما این کار را برای من انجام می‌دهید؟

    نصب فونت شامل خدمات پس از فروش نیست. شما می‌توانید به کمک انواع راهنما‌ی موجود در سایت، این کار را بیاموزید: آموزش نصب فونت ایران سنس روی وب سایت ویدئو آموزش نصب فونت ایران سنس روی وردپرس

    آموزش نصب فونت ایران سنس روی وب سایت

  • فونت را خریداری کردم اما نمی‌توانم آن را روی قالب وردپرس (یا جوملا) نصب کنم. لطفاً راهنمایی کنید.

    دقت کنید که اگر قالب مورد استفاده شما از نوع قالب‌های فارسی شده پیشرفته باشد که تنظیمات فونت و تایپوگرافی دارند. نصب فونت نیاز به آشنایی با طرز عملکرد قالب دارد و بهتر است ازیک متخصص وردپرس کمک بخواهید. در بقیه موارد می‌توانید به کمک آموزشهای زیر این کار را انجام دهید: 

  • با وجود مشاهده همه راهنماهای موجود در سایت باز‌ هم موفق نشدم فونت‌ها را در وبسایتم نصب کنم. مشکل چیست؟

    نصب فونت بر روی وبسایت به دانش حداقلی در زمینه css و html نیاز دارد. اگر با این زبان‌ها آشنایی ندارید. بهتر است از یک متخصص طراحی وب کمک بخواهید.

  • اعداد در فونت‌ شما انگلیسی است و من برای نمایش اعداد فارسی مشکل دارم لطفاً راهنمایی کنید.

    در بسته دانلودی فولدر farsi_numral را ببینید. فونت‌های موجود در این فولدر اعداد انگلیسی را فارسی نشان می‌دهند.اما دقت کنید که این بهترین روش و استاندارد نیست. اگر می‌خواهد با روش‌های استاندارد مشکل فارسی کردن اعداد را حل کنید این مقاله ها را با دقت بخوانید:

    فارسی کردن اعداد انگلیسی در وب‌ سایت

    فارسی کردن اعداد در فتوشاپ 

  • از کیبورد استاندارد فارسی استفاده می‌کنم اما باز هم عددها انگلیسی تایپ می شوند. لطفاً راهنمایی کنید.

    دقت کنید که باید از اعداد بالای کیبورد استفاده کنید. اعداد سمت راست (تخته حساب کیبورد) تحت تاثیر کیبورد استاندارد نیستند.

  • فونت ایران سنس را روی ویندوز نصب کردم اما در لیست فونت‌های فتوشاپ وجود ندارد لطفاً راهنمایی کنید.

    برای اینکه مطمئن شوید، یک بار فتوشاپ را ببندید و دوباره راه اندازی کنید. (برای اطمینان بیشتر میتوانید سیستم را ری‌استارت کنید).سپس در لیست فونت‌ها کلمه «IRAN یا iran » را تایپ کنید. اگر همچنان فونت ایران یا ایران سنس را در لیست پیدا نکردید مشکل به دلیل فونتی با نام مشابه مانند ایران نستعلیق یا ایرانیان سانس یا ایران سیستم است «Irannastaligh / iransystem / iraniansans».فتوشاپ را ببندید فونت‌های هم نام را از فولدر فونت سیستم پاک کنید و فونت ایران‌(سنس) را دوباره نصب کنید تا مشکل رفع شود.

  • در محدوده‌های طراحی به نظر می‌رسد فونت شما از پایین فاصله اضافه دارد و در وسط محدوده قرار نمی‌گیرد.

    برای سنجش تراز عمودی لازم است خط کرسی حروف را در نظر بگیرید. برخی از فونت‌های فارسی حروف نزولی ( ج س م ص ی) بزرگ‌تری دارند. و این تصور شما از فاصله اضافه پایین محل قرارگیری این حروف می‌باشد.حروف لاتین بجز چند حرف (y gq) آن هم به مقدار خیلی کم. حروف نزولی زیر خط کرسی ندارد و در نتیجه در طراز عمودی عملکردی متفاوت با حروف فارسی دارد. 

     

    image

استفاده در موبایل

  • متن ‌ها در نرم افزار و مرورگر گوشی آیفون (اپل) به هم میریزه و سطرها از پاراگراف بیرون میزنه!

    این از مشکلات اپل با متن‌های ترکیبی انگلیسی فارسی است. از نسخه Non_English (موجود در بسته فونت) استفاده کنید مشکل حل می‌شود.

     

    image