search

در فونت آوینی ۳ چه چیزهایی جدید است؟

فونت آوینی از پرطرفدارترین فونت‌های دست‌نویس فارسی در چند سال اخیر بوده است. اگرچه هدف از طراحی این فونت، استفاده در گرافیک تبلیغاتی بوده است اما به مرور در ساخت محتوای گرافیکی شبکه‌های اجتماعی و حتی طراحی صفحات وب استفاده شد.

در نسخه قدیمی فونت آوینی مشکلاتی در تایپ ترکیبات جایگزین وجود داشت که باعث می‌شد املای بعضی کلمات تغییر کند. همچنین به دلیل وجود ترکیبات بسیار زیاد و حجم بالا استفاده از آن را در طراحی وب منطقی نبود. در نسخه جدید این مشکلات رفع شده است.

 

وب فونت آوینی

در نسخه جدید فونت آوینی وب فونت با حجم کمتر و فاقد ترکیبات جایگزین را در اختیار دارید. استفاده از حروف جایگزین در محیط وب مشکل ساز است و همچنین باعث افزایش حجم خواهد بود. بنابراین در وب فونت آوینی حروف جایگزین حذف شده است تا حجم کاهش یابد. فونت‌های اصلی ۴۰۰ کیلو بایت حجم دارد و مطمئنا در لود صفحه شما تاخیر زیادی ایجاد می‌کند اما وب فونت آوینی فقط ۴۰ کیلو بایت حجم دارد.

 

حل مشکل تایپ در کلمات همزه دار (‍ ‍ئ‍ )

از آنجا که در فونت آوینی برای تایپ حروف جایگزین از گلیف ء ‍ئ‍ استفاده شده است تایپ بعضی کلمات مانند سئو یا سئوال با مشکل مواجه بود. در نسخه جدید با تغییر قواعد تایپ این مشکل رفع شده است.

image

 

اعراب گذاری بر روی حروف جایگزین و ترکیبی

در نسخه‌های قبلی فونت آنبوده وینی محل اعراب بخصوص روی ترکیبات دقیق نبوده است که در این نسخه مشکل رفع شده است.

image

افزایش تعدا گلیف های ترکیبی جایگزین

در نسخه جدید فونت آوینی علاوه بر رفع مشکلات فوق تعدادی ترکیب جایگزین نیز اضافه شده است.

image

بازگشت به صفحه فونت : فونت آوینی