search

در فونت کلمه ۴ چه تغییراتی ایجاد شده است؟

بعد از گذشت ۲ سال از زمان انتشار اولین نسخه‌های فونت کلمه، با بازخوردهای بسیار زیادی که از طراحان حرفه‌ای، کاربران و مخاطبان این فونت گرفتیم، بازطراحی اساسی در آن صورت گرفت و تمام ایرادات زیباشناسانه و نیز مشکلات فنی تاحدامکان برطرف گردید.

تنوع وزن‌

نسخه پیشین کلمه ( نسخه اقتصادی فعلی ) چهار وزن thin، Regular، Bold و Black را شامل میشد که اکنون ۵ وزن استاندارد دیگر نیز به آن اضافه شده است.

image

بازطراحی فرم حروف، اعداد و علایم

فرم حروف از جهت ریخت‌شناسی تغییراتی کرده است در نتیجه‌ی آن ریتم و منطق طراحی حروف متعادل‌تر شده است و در چشم مخاطب، جلوه‌ی زیباتری خواهد داشت. همچنین تمام اعداد و علایم نگارشی به‌صورت کامل بازطراحی شده است.
image

طراحی حرف «ع» وسط و آخر

از نگاه مخاطبان یکی از مهم‌تریم چالشهای فونت کلمه در نسخه پیشین، فرم حرف «ع» وسط و آخر بود. در نسخه جدید فونت کلمه فرم جدیدی برای این حرف طراحی شده است و برای علاقه‌مندان به فرم پییشین حرف «ع»، آن را به صورت stylic Alternates به عنوان حرف جایگزین اختیاری قرار دادیم که راهنمای استفاده از آن در بسته دانلودی فونت موجود است.
image

استانداردسازی سایز فونت

در کاربردهای فونت کلمه بویژه در فضای وب، این نتیجه به دست آمد که سایز فونت کلمه نسبت به فونت‌های استاندارد مقداری کوچک است و باید بزرگ‌تر شود.
image

طراحی کاراکترهای زبان لاتین

برای فونت کلمه به‌گونه‌ای که از جهت کنتراست و فضای بصری با حروف فارسی و عربی هماهنگ باشد کاراکترهای زبان لاتین طراحی شده است.
image

تغییر دسته‌بندی ویژگی‌های بصری حروف

در نسخه پیشین فونت کلمه، تمام حروف و ترکیبات جایگزین به عنوان لیگیچر استاندارد قرار گرفته بودند که اکنون در قالب ترکیبات جایگزین اختیاری و حروف جایگزین اختیاری در دسترس هستند. برای آشنایی با این ویژگی‌ها و نحوه فعال‌سازی می‌توانید به راهنمای درون بسته دانلود فونت مراجعه نمایید.
image

 

پشتیبانی از زبان کردی و اردو

به نسخه جدید فونت کلمه علاوه بر پشتیبانی از زبان فارسی، عربی و لاتین ( مجموعه کاملی از زبان‌های انگلیسی شامل فرانسه، آلمانی، ترکیه‌ای و … ) پشتیبانی از زبان اردو و کردی نیز اضافه شده است.
image

بازگشت به صفحه فونت : فونت کلمه